sâmbătă, 23 iulie 2016

Pentru Adevar! Pana la moarte si dincolo de ea!

Celor care se vor incapatana sa rasfoiasca in continuare paginile jurnalului meu, din curiozitate sau pentru ca "ne-ntalnim privirea doar privind acelasi colt de stea",  le multumesc dar ii si previn ca, :"la masa mea":, vor servi o varza, un ghiveci, o ciorba sau o shaorma cu de toate, pentru ca postarile mele vor atinge toate domeniile posibile.

Pe cei carora meniul le provoaca greturi sau iritare, ii invit cu toata sinceritatea sa... nu serveasca.

Exista, totusi, ceva comun in postarile mele, iar acela este Adevarul.

Cu ceva timp in urma, cand cineva m-a intrebat: "Ce este cu tine?" i-am raspuns:

- Sufar de o boala rara si grea, care se numeste IMM.
- Ce este aia?!?
Era atat de socata incat m-a amuzat expresia chipului ei. IMM inseamna Intoxicatie Maxima cu Minciuni. Credeam ca o va amuza raspunsul meu dar, spre marea mea surprindere, pe chipul ei s-a asezat tristetea. Cu un zambet amar, mi-a spus:

- Da, e o boala grea, mai ales ca e indusa. Dar nu este asa de rara cum crezi. Intoxicarea este folosita la scara planetara, cei cu care vii in contact te trateaza cu alt tip de minciuni. Tu cel putin ai devenit constienta, dar cei mai multi oameni sufera de boala asta si nici macar nu isi dau seama. Cu tratamentul este inca si mai greu, pentru ca intoxicatia ta se vindeca numai cu Adevar. Ori, cine iti va spune vreodata Adevarul?!

Buna Intrebare! Mi-a amintit de tanti Jeni, o simpatica octogenara pe care o iubesc sincer si pe care o vizitez frecvent. 

Tanti Jeni este un telespectator fidel Antena3. Eram la ea cand, la jurnalul de seara, s-au anuntat condamnarile in cazurile Voiculescu, Mencinicopschi, etc. Revoltata, tanti Jeni a explodat:

- Asa le trebuie! Ca n-are orientare, domnule!

Afirmatia ei mi-a aprins niste beculete. Ignorand dezacordul gramatical, am intrebat-o:

- De ce spui asta despre personalitati ca Voiculescu si Mencinicopschi? Voiculescu, de pilda, a lucrat toata viata in Comertul Exterior, stie sa faca bani si din piatra seaca. Inteleg sa spui asta despre mine, dar nu despre el!
- Dava avea, nu ajungea aici. Daca a ajuns la inchisoare inseamna ca n-are orientare.
- Ok, inseamna ca eu nu stiu ce inseamna, in acest context, expresia "n-are orientare". Deci, ce inseamnapentru dumneata expresia "N-ARE ORIENTARE"?
- Vaaai! Ce intrebare poti sa pui si tu! Pai daca nu stii nici macar atata lucru, nici n-o sa-ti spuna nimeni, niciodata!
- Bineee! Daca nu-mi spune nimeni niciodata, de unde vrei sa stiu?! 
- Nu-ti spune nimeni pentru ca ai gura mare si nu poti sa pastrezi un secret.

Nu am putut sa ma abtin si am izbucnit in ras:
- Hai sa-ti spun EU un secret! Nu exista om care sa nu ascunda cel putin un secret,  dar asta inseamna ca STIE ca acela este un secret. Crezi ca eu spun in gura mare lucruri pe care le consider secrete?!Sau spun in gura mare secretele altora?! Secretele altora sunt la ei, nu la mine, asa cum dumneata pastrezi secreta o informatie pe care eu o consider banala. Si o pastrezi secreta desi consideri ca ar trebui sa o stiu, de parca ar trebui sa o citesc in stele, in zatul de cafea sau in bobi!

Dialogul s-a oprit aici. Nici in ziua de azi nu mi-a spus ce inseamna banala expresie "N-are orientare!" desi, intre timp, am mai auzit-o de nenumarate ori. Am mai adaugat un semn de intrebare la cele pe care deja le aveam in studiu. Am mai adaugat pe lista o persoana care imi ascude informatii pe care ar trebui sa le stiu. Senzatia de "complot al tacerii" se accentueaza. Lista de nume s-a imbogatit, in timp, cu membri ai familiei mele, iar comportamentul lor, vadit ostil, devenit tot mai agresiv dupa moartea suspecta a mamei, a facut ca semnele de intrebare acumulate in timp pe aceasta tema sa devina unul singur...





Niciun comentariu: